امروز: دوشنبه، 28 مرداد 1398
04/10 1397
ضرورت گرم کردن و سرد کردن قبل و بعد از تمرین (قسمت دوم)

مزایای گرم کردن بدن به این قرار است
-بهبود جریان خون قلب
-افزایش تولید انرژی و دریافت اکسیژن
-تسهیل مصرف اکسیژن، زیرا در عضلات گرم شده سرعت آزادسازی اکسیژن از هموگلوبین ها افزایش می یابد.
-افزایش سرعت انقباض و از انقباض خارج کشتن عضلات
-کاهش آسیب ها و صدمات ورزشی (پارگی و کشیدگی عضلانی، در رفتگی مفاصل و...) به خاطر افزایش قابلیت ارتجاعی عضلات


ضرورت گرم کردن و سرد کردن قبل و بعد از تمرین (قسمت دوم)

مزایای گرم کردن بدن به قرار زیر است
-بهبود جریان خون قلب
-افزایش تولید انرژی و دریافت اکسیژن
-تسهیل مصرف اکسیژن، زیرا در عضلات گرم شده سرعت آزادسازی اکسیژن از هموگلوبین ها افزایش می یابد.
-افزایش سرعت انقباض و از انقباض خارج کشتن عضلات
-کاهش آسیب ها و صدمات ورزشی (پارگی و کشیدگی عضلانی، در رفتگی مفاصل و...) به خاطر افزایش قابلیت ارتجاعی عضلات
-آماده سازی سیستم عصبی، رباط ها، مفاصل، عضلات، در رفتگی مفاصل و... به خاطر شرایط افزایش قابلیت ارتجاعی عضلات
-کاهش گرفتگی عضلات و جلوگیری از افزایش ناگهانی فشار خون و حرارت بدن
-آماده سازی سیستم عصبی، رباط ها، مفاصل، عضلات، سیستم قلبی-عروقی وسیستم عصبی برای انجام فعالیت ورزشی خاص
-آماده سازی ذهن روان ورزشکار که موجب افزایش انگیزه، دقت توجه، بالا بردن هماهنگی دراجرای حرکات، اجرای مطمئن حرکات، جلوگیری ازآسیب دیدگی به نحوی که در موقعیت های آسیب زا می تواند مانع ایجاد آسیب شود و یا از شدت آسیب دیدگی کاسته می شود.
اجزاء تشکیل دهنده مرحله گرم کردن
دویدن آهسته به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه
هدف آن: افزایش حرارت بدن و عضلات
حرکات کششی کوجب افزایش دامنه حرکت و نرم کردن عضلات( این تمرین ها بدون آن که به طور سنگین و با فشار زیاد انجام شود باعث دامنه حرکت و نرم کردن عضلات( این تمرین ها بدون آن که به طور سنگین و با فشار زیاد انجام می شود باعث بالا رفتن دمای بدن و ماهیچه ها می شوند) تمرینات ویژه ورزش مورد نظر به مدت ۱۰ دقیقه انجام می شود.

دسته بندی: ---
بازدیدها: 574 نظرات: 0 نویسنده: torki

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود